🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در حالتِ تب

(ثبت: 259193) اردیبهشت 14, 1402 

 

تنی دیدم که از دیوار رد می شد
نخی نازک که از الوار رد می شد

و مردی که همین دیروز جان داده
کفن پوشیده از بازار رد می شد

نشسته پشتِ فرمان قاطری خوش تیپ
به گاز از کوچه ی عطار رد می شد

فلان جای کسی پیوسته می خارید
شپش چون از کِشِ شلوار رد می شد

خودم دیدم که جوهر پا در آورد و …
دوان از لوله ی خودکار رد می شد

دَکل همراه مَردی تا کجا می رفت
پلیسی ساکت و، بیکار رد می شد

به چشم خویش می دیدم که شفتالو
از این محدوده یک خروار رد می شد

دم صبحی، بزی بع بع کنان می خواند
زده زیر بغل گیتار رد می شد

رکابی تن نموده دختری در شهر
بدونِ طعنه یا آزار رد می شد

یکی آهو، میان پارک می رقصید
هر از گاهی دو تا کفتار رد می شد

زمانِ هرزگی ها بود و، پیچی کز
دهان باز هر آچار رد می شد

پلنگی روی منقل جوجه می پخت و …
چه آسان آتش از نیزار رد می شد

دراز اُفتاده یک گوشه کلاغی پیر
از آنجا بی تفاوت مار رد می شد

چه هردمبیل می دیدم جهانی را
تصاویری که با تکرار رد می شد

عجب کابوسی آمد مغز من را خورد
تَبم چون از چهل هر بار رد می شد

 

1401/2/10

 

 

 

نظرها 14 
  1. کیان نوبهار

    اردیبهشت 14, 1402

    فوق العاده بود👏👏
    چه کابوس خوبی

    • معین حجت

      اردیبهشت 14, 1402

      سپاسگزارم جناب نوبهار گرامی🙏🙏🙏💐💐💐

  2. محمدعلی رضاپور

    اردیبهشت 14, 1402

    سلام و درود
    کابوس عجیبی بود. سلامت باشید

    • معین حجت

      اردیبهشت 14, 1402

      سلام و عرض ادب …
      سپاسگزارم، زنده باشید 🙏💐

  3. فاضله هاشمی

    اردیبهشت 14, 1402

    آدم بسیار
    حوا نباشد
    بهشت کجاست
    قلم در زهر زدن
    مار می آرد پدید
    گندم شد ناپدید
    سیب را کس ندید

    • معین حجت

      اردیبهشت 14, 1402

      درود بانو …
      سپاس از توجه شما بزرگوار🙏🙏🙏

  4. طارق خراسانی

    اردیبهشت 14, 1402

    سلام حضرت استاد

    به نظر حقیر طنز و جد زیبایی ست

    تنی دیدم که از دیوار رد می شد یک واقعیت معنوی ست و این حقیقت دیده شده

    خیلی عالی و لذت بردم
    .

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌🌹🌱

    • معین حجت

      اردیبهشت 14, 1402

      سلام استاد طارق …
      بله یک چیزی ما بین مکتب سورئالیسم و رئال شده این غزل …
      سپاسگزارم از توجه و محبت شما🙏🙏🙏💐💐💐

  5. برهان جاوید

    اردیبهشت 17, 1402

    درود استاد ارجمندم
    دیگر از کابوس گذشته و متاسفانه به واقعیت بدل شده
    بسیار ارزشمند و ماندگار
    درود بر شما
    ❤️❤️❤️🌹🌹🌹👏👏👏

    • معین حجت

      اردیبهشت 17, 1402

      عرض ادب جناب جاوید …
      بله متاسفانه سال هاست که در حال دیدن کابوسیم، و معلوم نیست چه زمانی بیدار خواهیم شد …
      سپاس از حضورتان 🙏💐

  6. حسن نبی

    اردیبهشت 17, 1402

    درودها
    بسیار زیبا 👌چیدمان واژه ها، اثری زیبا خواندم ولذت بردم قلمتان مانا🌹🌹

    • معین حجت

      اردیبهشت 17, 1402

      سلام …
      سپاسگزارم بزرگوار، زنده باشید💐🙏

  7. سیما انبائی

    اردیبهشت 17, 1402

    دستخوش👏👏👏👏

    • معین حجت

      اردیبهشت 17, 1402

      سپاس دخترم🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا