🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در عشق روا نیست که پروانه نسوزد

(ثبت: 240170) تیر 6, 1400 

 

خاموش شدم تا دل دیوانه نسوزد
ای کاش چنین باشد و این خانه نسوزد

در پیله تنهایی من شعله بیانداز
در عشق روا نیست که پروانه نسوزد

هرگز نزند دست به آن خوشه پروین
خورشید اگر باشد و مردانه نسوزد

لایق نشود مرد که در عشق بمیرد
هر چند که جان داده و جانانه نسوزد

برخیز کبوتر اگرت سوختنی هست…
بگذار پرو بال تو در لانه نسوزد

بر شانه ما تکیه نکن یار دل انگیز
هیهات که در عشق تو این شانه نسوزد

فرخنده عابدینی
۲۴ . ۳ . ۱۴۰۰

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. درود بر شما
    خیلی زیباست
    قلمتان سبز🌷

    • درود بانوی هنرمند و دوست عزیز
      زیبا نگاهید بانو .سپاسگزارم🌹🌹🌹

  2. رضا محمدصالحی

    تیر 6, 1400

    درود بر شما بانو

    بسیار زیبا … دستمریزاد

    مقطع رو اینطور هم میشه گفت:

    بر شانه ما تکیه بزن یار دل انگیز
    هیهات که در عشق تو این شانه نسوزد

    • درودها بر شما استاد عزیزم.
      حقیقتش بین تکیه کردن و تکیه زدن گیر کرده بودم. ممنون از راهنمایی و دقت نظرتون. چقدر خوب است که حضرت عالی هستید . مهرتون افزون و در پناه خدا بسلامت باشید🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا