🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 در پاسخ به شعر خسته ام جناب یاغی تبار

(ثبت: 229170) تیر 23, 1399 

سه گلشنی به شکل چهارپاره
در پاسخ به شعر “خسته ام”
از بزرگ سخنسرای همدیارم،
جناب یاغی تبار

بله، مشکل، زیاد آسان نیست،
راحتی در جهان، فراوان نیست

بله، دلخسته ای، درست، ولی
دل بی غم، نصیب انسان نیست

شاعر همدیار خوش اَلحان!
نغمه های خوشت نِشَسته به جان

غزلی، چارپاره ای، چیزی،
تازه تر، پاک تر، به عشق بخوان!

از غم روزگار اگر گله ای ست،
بین شادیّ و دل چو فاصله ای ست

حَد نگهدار! همدیار عزیز!
تا اقالیمِ کفرگونه مران!

با کدامین زبان، گلایه کنی؟
این چنین بی امان، گلایه کنی

با زبانی که هدیه ی خودِ اوست؟
تلخ، کم گو عسل گزیده زبان!

نامت ای دوست! غبطه ی دل ماست
غزلت روشنای محفل ماست

نذر نامش نمی کند دل را،
آن غزلبانِ محفلِ یاران؟

دوست دارم همیشه، سر باشی
سربلندیّ و بیش تر باشی

بر سرِ قله های فر باشی
و بگیرد دلت سر و سامان

یاغی اما تبارت از عشق است
دل یاغی تبارت از عشق است.

(محمدعلی رضاپور)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. سلام و درود
    بسیار زیباست

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 24, 1399

      سلام و درود و سپاس از التفات شما بزرگوار ❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا