🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دلبرم رفت و دلم رفت و دگر تابی نیست

(ثبت: 208389) اسفند 7, 1397 

 

دلبرم رفت و دلم رفت و دگر تابی نیست
ای دریغا که به لب جام می نابی نیست

شاخه آفت زده شد میوه ی کالی نرسید
حال زار است ! الی احسن حالی نرسید
روزِ ما رفت و بجز شام زوالی نرسید

حسرتم مانده و دستم به وصالی نرسید
کوچه ها خالی و دیگر دل شادابی نیست

ملت عشق کجا فکر نقاب اند؟  ولی
جمله بر آتش عشقی که کباب اند ، ولی
بهر آبادی دل ها چه خراب اند، ولی

شب شد و چشم جهان در تبِ خواب اند ،ولی
سهم این منتظر خسته نظر ، خوابی نیست

سال ها طارقِ ما، کارِ دلم سوختن است
جان به لب آمدو کارم همه لب دوختن است
بر چنین قوم ریا معرفت آموختن است

گرچه سهم دل ما شعله برافروختن است
باز هم در شب من جلوه ی مهتابی نیست

همه  شب از غم هجرت به سحر بیدارم
سال ها بی تو چه بارانی ام و می بارم
غم هجران دگرم بس،  مده هی آزارم

چقدر پلک به راه تو به هم بفشارم
بر سر چشمه ی چشمی که دگر آبی نیست

یادم اصلاََ نرود دلبری و سروری ات
خنده ها و همه آیینِ هنر پروری ات
پی گوهر شده دیریست ز جان، گوهری ات

باز ای کاش که تکرار شود دلبری ات
نازنین بعد تو دیگر به دلم تابی نیست

 

مخمس، با تضمین از غزل  استاد حسین دلجویی

11 مرداد 1394 طارق خراسانی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. اله یار خادمیان

    اسفند 7, 1397

    سلام و درود بر استاد وسرورم
    نوشیدم از زلال اندیشه ی پر بار شما
    مهرت جاودانه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️❤️🌷شادکام باشیدشادکام باشید

    • طارق خراسانی

      اسفند 7, 1397

      سلام و درود بر استاد گرانمهرم

      سپاس از حضور بسیار گرم و بهاری تان

      در پناه خدا 🌿🙏🌿

  2. اسماعیل علیخانی

    اسفند 9, 1397

    سلام بر استاد طارق
    آفرین ها بر شما
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      اسفند 9, 1397

      سلام و درود

      سپاس از حضور پر مهرتان

      در پناه خدا 🌿🙏

  3. مازیار نژادیان

    اسفند 12, 1397

    درودها جناب خراسانی

    خرسندم که باز هم میهمان این صفحه بودمو شعری ناب را خواندم

    امید که هماره تندرست و نویسان باشید.🌹🌹🌹🌹🌹

  4. طارق خراسانی

    اسفند 12, 1397

    سلام و درود بی حد به استاد نژادیان عزیز

    ممنونم‌ از حضور همیشه گرم و پر مهرتان

    در پناه خدا🌿🙏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا