🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دماوند

(ثبت: 241838) شهریور 30, 1400 

 

دماوند

ای حماسه ی مستدام !
ای یادواره ی جاودان در اذهان –
تو را جاودانگی بادا
تو را آزادگی بادا

ای فرتوتِ درد بینِ زمانه ها
ز تو بر ما باشد خاطرات و
نیک یادی ، نیک نامی

بر بازوان ستبر خویش
باری همه ثقیل را متحمل گشتی –
وز تلخی ها
باده ی اندُه را
مدام نوش کردی و
همی آشفته گی ها را
تو بودی تماشا !

دماوندا تویی سالخورده کوهِ کبیرِ ایران زمین
که با کِبرِ شکوهمند خویش
عصایِ این خاک بودی و
بیننده یِ سلطانِ تمامینِ جِراحات !

تو
زاینده ی ِ مردانگی و شهادت ،
اثری هستی
زین جبهه ی ِ ماتم
زین صحنه یِ شادان

نغمه ای هستی همه زیبنده
همه فریبنده
کز
اعمالِ دیرینِ زمانه ها
غَریو می زنی
ای اسطوره یِ همواره بینا

ای دَباوندِ مستدام
ای یادواره یِ جاوید در تاریخ –
تو را جاودانگی ها باد …

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. شهریور 30, 1400

    🌺🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا