🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ده رباعی

(ثبت: 221797) اسفند 16, 1398 

 

1

گر قلم لوحی به نجوا لحظه ها
باب عرفانی گشا بر روی ما

دور از میخانه ، مطرب زندگی
زهره را یادی سماعی را نما

2

با زمستانی بهاری دیدگاه
هُرم آن چشمان زیبا را نگاه

گر زمستانی شدم دور از خران
جلوه آرایی چو مهری همچو ماه

3

عاشقی صفری به یاد آمد مرا
جمعه روزی شد نگاهی بر سما

گر به نجوایی از اویی خواستار
کی فرج حاصل میان خلقی نما

4

بنده صالح هر کجا باشد بدان
خلق را او رهنمایی هر زمان

از هزاران کعبه صالح بنده ای
کعبه ای باشد میان خلقی عیان

5

دور از کاشی اگر تصویر را
لوح دل رسمی کنی لا محوها

باوری عینی ، یقینی باوری
هر چه را رؤیت تجلّی هر کجا

6

با دعا دستی چه کاری راه را
عابر از راهی به جانب انتها

ابتدا راهی رسد کی مقصدی
دست ها خالی به جانب ربّنا

7

شرمسار آن بنده ای با چشم آز
مالِ ایتامی خورد با روی باز

بیت اموالی کند سر کیسه ای
جیب ها خالی کند رفعی نیاز

8

روی دیواری ببینی خار را
بی حصاری لاله رؤیت هر کجا

عزّتی بخشی به خاری رو جدار
لاله ای را خوار سازی مرحبا

9

هر که را بینی یدک اعمال را
خوب یا بد جلوه ای در بینِ ما

گر خودی را سیر سازد جان من
از حلالی دور جانب جیفه ها

10

بامِ لب ، آن آفتابی را نگاه
گر بقایی رفتنی باشد به گاه

آفتابی گشته ام بر رویِ بام
با دلی آرام دوری از گناه

ولی اله بایبوردی

10 / 11 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. حامی شریبی

    اسفند 16, 1398

    حریر دلتان پر از روشنایی ونور
    جناب استاد بایبورد نازنین
    پیچک قلمتان تاهمیشه
    سبز و سبز
    باد
    بزرگمهر 💐💐💐

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 17, 1398

      سلام

      استاد شریبی ارجمند

      سپاس از مهر حضورتان

      ممنون از دیدگاه زیبا

      در پناه ایزد دوست

      میلاد امام همام مبارک

      💐💐💐🌿🍃🌿💐💐💐

  2. طارق خراسانی

    اسفند 16, 1398

    سلام بر دوست شاعزم

    در اوج معرفت و صفا

    لذت بردم

    در پناه خدا
    🌿👏👏👏👏👏🌹🌿

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 17, 1398

      سلام

      استاد مهر آفرین جناب خراسانی بزرگوار

      سپاس از همراهی با مهر حضورتان

      شادکام باشید

      فرخنده سالروز مولود کعبه مبارک

      یاد پدر بخیر و خوشی

      ایام به کام

      در پناه حق

      🌸🌸🌸
      🌺🌺
      💐❤️

  3. سمیه صباح

    اسفند 16, 1398

    سلام و عرضِ احترام
    جناب استاد بایبوردی گران ارج

    بسیار زیبا و دلنشین و ناب هستند.
    دست مریزاد استاد بزرگوارم.

    مانا باشید و قلمتان نویسا باد.

    در پناه حق

    🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🌿🌺🍃

    • ولی اله بایبوردی

      اسفند 17, 1398

      سلام

      سرکار خانم صباح

      ممنون از مهر حضورتان

      سپاس

      🌸🌸🌺🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا