🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 12

(ثبت: 236801) اسفند 15, 1399 

 

الا اي مـحبـان با فـرّ و هـوش
بـه بانگ مـحبـان بـداريـد گوش
مـحبت نـباشـد بـه دهـر دنـي
زِ بانـگ مـحبت زدم ايـن سـروش
٭٭٭
درخت مـحبت بـه بـار آوريـد
دو صـد حيلـه دهـر بـنگريـد
مـحبت نـمي دارد اين دهـر دون
زِ صـد حيلـه هايـش به ياد آوريـد
٭٭٭
كداميـن آشنا تـر گـردد از من
زِ ديـدار خـدايش ، گـردد ايـمن
هر آنكس ملك حق را واضحـاً ديـد
خـدا را مـي شناسـد بـهتر از من
٭٭٭
من در كـف دريـاي طبيعت كه نشستـم
بر عاقبت راه خـودم طُرفـه نبستـم
در جاده خـود خواهـي و در بـحرطبيعت
آن راه حقيقت زِ بـرم رفـت زِ دستـم
٭٭٭
دنيـا حسن به مقصد خـود كي رسيده اي
در جهـل مردمـان جهان آرميـده اي
هركس كه بنده شـد نظرش بر خـدا بود
دستت زِ كار و بار جهان كي كشيـده اي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا