🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 189

(ثبت: 245779) اسفند 8, 1400 

 

هــر كــه نـه هـمـــراه نماينـــده اســت
در ره تـوحيـــد كـه وامانــــده است
ايـن ره تـوحيــــد بـه ســوي خــداســت
هـر كـه در ايـن ره بـرود بـنـده است
٭٭٭
خــداونـدا مــرا فـريــاد رس نيـســت
مـــگر شـيـــطان به كارم بـلهوس نيســت
خــداونـدا بـه تــو من بـنـــده هـسـتــــم
مــگر عقلم بـه كـويَـــت ملتمس نيســت
٭٭٭
خــــدا افـتــــاده ام در دام شــيـــطان
بــه شـيـطان من نـدارم عـهــد و پـيـمـــان
تـــو اول عـهـــدي از آدم گـرفتــــي
زِ مـولا ايـي تـو، من مـحـو و حـيـــران
٭٭٭
بشنــو بـرادر از من ، بسيـار تـو هــدايـت
تـا راه خـود بـجويـــي در راه بـي نهايـت
با فـكر و درك كوتاه نتوان به ره بــپوييـد
آن راه را بـجوييـد، فكـر بلنـد قامـت
٭٭٭
راه خــدا پرستـي كـي بـاشـدش نـهايــت
پانصـد هــزار منـزل دارد در اين بـدايــت
با فكـر و درك انسان آن راه گر توان رفت
گر فـكر و درك انسان جويـد ره هدايــت
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا