🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 190

(ثبت: 245822) اسفند 9, 1400 

 

اين جــهل روزگار بـه من يــاوري نــكرد
جــهلش بـه من فزود جفاهـا و جور و درد
من هم زِ ظلم آن نــَنشستم بـه گوشــه اي
بـا هــمت بلنـــد نــمودم بـر آن نـــبرد
٭٭٭
بــشـــر بــشنــــو كـه راه كـــردگارد
نـشـــان در راه شـيــطانـــي نــدارد
هـمان فـردي كه فــكرش با خـدا نيست
بــه راه شـيــطنـت ره مــي سـپـــارد
٭٭٭
مطرب عشـق عجب سـاز و نوايــي دارد
نقش سازنـده ي آن راه بـه جايــي دارد
ديـو و دد را نَـبُود يك خبر از عالم عـشق
عـشق دل سوختـه گان ميـل بقايـي دارد
٭٭٭
بـشــر حكــم خــدا دايم بـه كار اســت
به هـر فـردي كه آن هـم هوشيــار اســت
هـر آنكس حكـــم حـق ناديــده بــگرفت
خـــدا كــي بهــر آن آمــرزگار اســت
٭٭٭
هـمان فــكري كـه از آن كــردگار اســت
زِ اول در بـشـــر جـانـــا بـه كار اســت
چنان فــردي كـه حكــم حق عمـل كـرد
خـــدا از بـهـــر آن آمــرزگار اســت
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 9, 1400

    اين جــهل روزگار بـه من يــاوري نــكرد
    جــهلش بـه من فزود جفاهـا و جور و درد
    من هم زِ ظلم آن نــَنشستم بـه گوشــه اي
    بـا هــمت بلنـــد نــمودم بـر آن نـــبرد

    سلام
    چه قدر زیبا ست

    جانش شاد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اسفند 10, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا