🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 244

(ثبت: 247520) اردیبهشت 15, 1401 

 

هميشه حرف حق بگو به هر زمان و هر مكان
هميشه راه حق بُرو ، مَرو به راه گمرهان
رفيق گمرهان مشو ، رفيق دوستان بشو
كه با تو دوستي كند همان خداي انس وجان
٭٭٭
خـداي لم يزلـي را نمي توان ديـدن
وليك نام بـزرگش توان كه بشنيـدن
خداي فرد توانـا كه قادر است و حكيـم
طراز حكمت حق ، خلق حق بفهميدن
٭٭٭
سپاس نعمـت حق را من آنچه بگزارم
زِ صد هزار ، يكي را سپاس نگزارم
خوش آنكه نعمت حق را كند تمامي شكر
من اين قدر بتوانم ، فقط كه بشمارم
٭٭٭
اي آنكه تو فكرت به خداوند چنين است
بشنو زِ من آن فكر خداوند نه اين است
قدري به تأمل بـه گراي و به تفكر
آن فكر خداواند درست است و مبين است
٭٭٭
آن فكر خداوند كه با فكر متين است
از روي همين تحقيق ، گفتا كه يقين است
آدم به كجــا و سر افكار خــداونـد
اين فاصله از عرش معلي به زمين است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. فریبا نوری

    اردیبهشت 15, 1401

    هميشه حرف حق بگو به هر زمان و هر مكان

    درود🌺🌺🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 18, 1401

      سلام و درود بانو نوری
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا