🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 251

(ثبت: 247638) اردیبهشت 22, 1401 

 

آمد به بَـرم باد صـبا از بدن تو
بويي به مشامم رسد از پيرُهَن تو
بر آرزوي زُلف تو شبها همه تا صبح
مشكين نِـگرم زلف شكن در شكن تو
٭٭٭
ما بر در دربار تو و خونـجگر تو
ورزيـده ي دنيـا شـده و در بـدر تو
هر فرد كه با خون جگر، نان تو را خورد
خوشبخت و نكـو نام شود از هنر تو
٭٭٭
شـادم من از آدم نيكـو سِـيَـر تو
نوبخـت و نـكو نام شـود از اثـر تو
ثابت بشناسـد همه آيات تو را آن
گر او بكُشند و غوطه ور و دربدر تو
٭٭٭
آمد به دلـم رايحـه آن سخن تو
چون نافه ي آن آهوي مشكين خُـتن تو
صدها سخن آمد به برون از دهن من
تا بشنوم آن صحبت دُرج دهن تو
٭٭٭
فـرياد از اين آدمـيِ ، خـيره سر تـو
نشـناخـته اسـت آن خـبر معتبر تو
جـاري نشناسد اثـر صـحبت قـرآن
غـافـل شده از مرگـ و زِ زنگ خطـر تو
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا