🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 253

(ثبت: 247708) اردیبهشت 25, 1401 

 

در تك و تازي جنگ ، علم به بحران رسيد
ورنه همه نيـك و بد بود زِ هم نـاپديد
علم ، همه نيك و بد واضح و پيدا كند
نيك و بد جنگ بود ، علم به بحران كشيد
٭٭٭
بحث كه گردد شديد ، جنگ بيارد پديد
بحث زِعلم صحـيح ، جنگ كـند ناپديد
آن تك و تازي جنگ هر چه فزونتر شود
برهمه دارد خــطر ، موج خطر آفـريد
٭٭٭
از تك و تاز جهان علم بشايد بديد
علم به بحث اَر كشيد، جنگ كند ناپديد
بحث نشايد نمود با همه كس در جهان
بحث نكـو داشتن، عـلم بيارد پديد
٭٭٭
بيا جانا نظر بنما نظام مُلك يكتا را
كند مشغول اين دنيا به طرزي هر نفر ما را
خداوندي كه ناديدم ، زِ كار آن بفهميدم
كه دارد قدرتي از خود مقام فرد اعلا را
٭٭٭
به دنيا آورد ما را ، دگر باره بَـرَد ما را
ستايش كُن خداوندت، به باطن آن هويدا را
نمي شايد به چشم خود خدا را ظاهراً ديدن
به باطن مي توان ديدن ، فزونتر كن تولي را
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (1):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا