🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 274

(ثبت: 248354) خرداد 17, 1401 

 

از علم و ادب ياران هر طُرفه كه بر بستم
زآن طرفه نيكويي سر زد هنر از دستم
آن علم و ادب داران بر من ادب آموزنـد
در خدمت آنها بود من هم كمرم بستم
٭٭٭
از علم و ادبهـاشان زنگار زِ دل شستم
از همّت خود مي بود در خدمتشان هستم
از مجلس آنها بود روحم كه قويتـر شد
عقلـم به فراز آمد از بي خردي رستم
٭٭٭
در محضر اهل دل هر قدر كه بـنشستم
زآن صحبت نيكوشان صدطُرفه كه بربستم
از عقل بـُوَد آن صحبت اهل دل
از صحبت نيكويان از جهل جهان رَستم
٭٭٭
خدا را بنگر اي آدم كه دارد عالم آرايي
كه عالم را بيارايد به صد معناي زيبايي
تمام عالم آرايي از آن علم خداوند است
وگـر نـه كي بني آدم تواند عالم آرايي
٭٭٭
مقياس علم چون بُـوَدش در زبان مرد
بر گـو به اين زبان هوسباز هرزه گرد
مي گـو زبان درازي مردم فـرو گـذار
تا همّتـت بُـوَد به سخنهـاي بد مـَگرد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. محمد حسنی

    خرداد 17, 1401

    درود بر شما🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 20, 1401

      سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا