🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 279

(ثبت: 248482) خرداد 23, 1401 

 

احرام كعبه را كه نـبستم براي خلـق
كاري نـكرد خرقه و زنّـار و كهنه دلـق
من در طواف كعبه ي حق معتكف شدم
نِـي بهـر خودستايـي و رياي خلـق
٭٭٭
آنها كه حرص دارند ، پوياي بر گناهنـد
از علم و دانش ما با فعل خود بكاهنـد
ما را برند به آن راه ، آن راه بي نهايت
راهي كه خود بپويند ، در راه خود تباهنـد
٭٭٭
آثـار معنويـت آنهـا نـمي شناسنـد
در راه مُـد پرستي ، عاشق به هر لباسنـد
راه هوس دراز است ، پايان ندارد آن راه
با دقت اَر بـبينيم بي درك و بي قياسنـد
٭٭٭
آثـار هر هوس را بسيـار مي شناسنـد
آثـار معنوي را اصلاً نمي شناسنـد
هركارحرص و باطل سرتاسرش گناه است
در راه حرص پويي بي مايه و اساسنـد
٭٭٭
بر آبروي روز جـزا كي توان رسيـد
آنكس كه بانگ حق به ره كعبه ناشنيـد
ذلّت سراي دهـر به ما ره نمي دهـد
تا راه مستقيـم بـيايد زِ ما پديـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا