🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 294

(ثبت: 248832) تیر 7, 1401 

 

طراز مُلك يزدان را كجا بتوان بدست آرَم
طراز نظم نيكوتر از اين بهتر بجا آرم
طراز ملك دنيا را كه يزدان فاني اش گفته
كجا بتوانمش ثابت براي خود نگهدارم
٭٭٭
ما نعمت حق را كه نشايـد بـشماريم
گر يك نفر هستيم و گر افزون زِ هزاريم
بشمردن آن نعمت حق كار بشر نيست
تا بر دو هزارش به يكي صحّه گذاريم
٭٭٭
سبز است همه دشت اگر در نظر آريم
صد نعمت حق داده زِ حكمت بشماريم
ما تجربه كرديم دو صد حكمت حق را
نتوان زِ يكي حكمت حق سر به در آريم
٭٭٭
ما در زمين دنيـا پَرسـه زنان بگرديم
اما به حكمت حق اصلاً نظر نكرديم
يارب تفقـدي كُن ، ما را هدايتـي كن
فيضت به ما فزون كن اين باره توبه كرديم
٭٭٭
در راه راستيها ما در كجا بِـلنگيم
از بهر سركشي ها دايم به جهل ، جنگيم
يارب به حُـكمت اول جنگيد آدميـزاد
تا ما طريق آنها بگرفته چون پلنگيم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    تیر 7, 1401

    سلام موفق باشید

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. درود بر شما

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا