🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 351

(ثبت: 250963) شهریور 19, 1401 

 

حدود ملك يزدان را كجا بتوان بيان كردن
هرآنكس اين سخن گويد لجامش بردهان كردن
حدود ملك دنيا را كه عالـمها به ما گويند
حدود ملك يزدان را كـجا بتوان عيان كردن
٭٭٭
آدم ز فكر خودسري باشد به فعل سركشي
بيهوده گردد فعل آن هر جا نمايد كوششي
يارب بفريادش بِرس ارزش خود داده ز دست
دانش گر از علم تو جست فردي شود پُر ارزشي
٭٭٭
يارب براي دانشت بسيـار دارم خواهشي
من خود به خود نـتوان شوم دانشور پُركوششي
گر دانشت يارم شود دانش توان آرَم بدست
گر دانشت يارم نـشد ، نتوان بيابـم دانشي
٭٭٭
در آتش عشقت خدا مي سوزم از بي دانشي
دانش اگر دادي به من زين آتشم بيرون كشي
گر من در آتش سوختم ، بر تو نمي آيد ضرر
بر رفع اين آتش مگر نتوان نمايـم كوششي
٭٭٭
زِ دانايـي بپرسيدم چرا ترك جهان كردي
بگفتا از جهان ميپرس چرا ظلم اين چنان كردي
جهان پيـر بـي بنياد ، دهد عمر مرا بر باد
نهد اين جسم من در خاك و خاكم را كند گردي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. آرمان پرناک

    شهریور 20, 1401

    سلام
    روح استاد شاد
    این گلها تقدیم شما
    🌹🌸🌷🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 24, 1401

      سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا