🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 360

(ثبت: 251390) شهریور 28, 1401 

 

اگر كه هر بشري با خَري به رهگذر است
هر آنچه پند دهد، به هرخري كه بي اثر است
نهال آدم عاقـل، چو نخل خرمايـي است
نهال آدم خر ، همچو نخل بي ثمر است
٭٭٭
دو نوبت آبروي آدمـي در خطر است
يكي زِ فرد خر است ، يكي زِ كينه ور است
سكوت و صبر و تحمل در اين دو وقت خطاست
جواب اگر ندهد ، آبروش در هدر است
٭٭٭
از غم عشق تو، هركس كه دلي شـاد كند
دل ويرانه ي خود را ، زِ غم آزاد كند
آهوي خوش خط و خالش سوي صحرا نـَرَود
سر به كوي تو نهد ، رو سوي صياد كند
٭٭٭
يوسف اَر حُسن زليخا را نكو بگزيده بود
حسن خلاق خودش را آن نكوتر ديده بود
از هوسهاي درون و حسن آن شد در فرار
چونكه از قهر همان خلاق خود ترسيده بود
٭٭٭
يوسف اَر راه هوسهاي درون پيموده بود
چند روزي بعد از آن فعل بد، رنجيده بود
آن نصيحتهاي يعقوب پيامبر (ع) گوش داد
هر چه از بابش و يا از ديگران بشنيده بود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا