🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 371

(ثبت: 251614) مهر 14, 1401 

 

هـر كه بَـرِ حق نـكند بندگـي
تنـگ كنـد بهـر خودش زندگـي
عاقبت آن بنـده چـو شيطان شـوم
يابـد از آن درگـه حق راندگـي
٭٭٭
آنچـه بَـرازد به من از بندگـي
سـر به فـرازد ، نه سـر افكندگـي
هـر صفـت نيكـي و پاكـي تـو
بـوده به نامـت به بـرازندگـي
٭٭٭
مـن زِ وفايـت بـكنـم زندگـي
سجـده كنـم بهـر تـو از بندگـي
بـر عمـل آرَم اثـر امـر تـو
امـر تـو دارد عمـل آوردگـي
٭٭٭
من بـه اميـدش بـكنـم بندگـي
تا نـروم در ره درنـدگي
هر كه چـو من ، بندگـي حق نكرد
مي رود آن در ره پژمردگـي
٭٭٭
از سخن و تهمّـت بدگـو مَـرَنج
پنـد نكويـان به بَـدان هسـت رنج
پنـد نكـو لايـق نيكـان بُـوَد
مردم بـد لايـق زجـر و شكنـج
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
    کمال تشکر را دارم
    وجود بابرکتان در پناه حق باشد
    خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    تشکر از نظر شما
    اولی ( شوم ) یعنی نامبارک و نحس است
    قافیه های ذکر شده نیز در ابیات بالا نیست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا