🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 434

(ثبت: 253803) آذر 17, 1401 

 

سفارش كرد پيغمبر ، براي امتـش يك سر
كه بايد فيض دريابند ، از آن دربار آن داور
جهان بي مروت بين ، كه بر آدم نباشد دوست
چرا آدم بر آن دارد ، طريق و خواهش مضطر
٭٭٭
دلا در راه اللهي ، بكوش اي دل ، در آن راهش
بهشت جاودان داري، اگر رفتي به درگاهش
حسن در راه اللهي، بكوش و اين راه و پايان نيست
كه هر كس رفت در راهش، خدا باشد به همراهش
٭٭٭
به دنيا آدمي هرجا ، اگر خوش بود وگر نا خوش
نبود اين گردش دنيـا ، اصـولاً طبع دلخواهش
خدا از ملكش آگاه است كه ملكش جاوداني است
اگر آگاه ملكش نيست ، نمانـد يك پـَر كاهش
٭٭٭
هرآن فردي كه نشناسد خدا را ، گشته گمراهش
چو خفاش است و نتوان بنگرد ، خورشيد اوصافش
نصيحت بشنو و بنگر خداي هر دو عالم را
اگر بشناسي اش ، بتوان بـِبيني فيض الطافــش
٭٭٭
همين دنيـاي پُـر فتنــه تو را آسـوده نگذارد
زِ نيرنگ و تقلبهـا به كارَت فتنـه مي آرد
تو كار راستي خواهي ، ولي آن مي دهد تابش
هزاران پيچ و خم دارد ، كه در كارت نگه دارد
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 17, 1401

    همين دنيـاي پُـر فتنــه تو را آسـوده نگذارد
    زِ نيرنگ و تقلبهـا به كارَت فتنـه مي آرد

    تو كار راستي خواهي ، ولي آن مي دهد تابش
    هزاران پيچ و خم دارد ، كه در كارت نگه دارد

    🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

    درود بر شما دوست عزیز

    از اشعار استاد مصطفایی بهره می بریم

    روحشان شاد

    زنده باشید
    💐🌿🙏👏👏👏👏🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا