🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 83

(ثبت: 242041) مهر 11, 1400 

 

درخت دانشـم ، گـر بارور شـد
به پاس خدمت دانـش ، هـنر شـد
هـر آن فردي كه اين خدمت نفهميـد
نفهمـي در سرش بسيار و تر شـد
٭٭٭
درخت دانشـم ، گـر بارور شـد
به راه دين و ايـمان ، بيشتـر شـد
هـمين ايـمان به دنيـا بود از اول
نـهالش بايد يقيناً پـُر ثـمر شـد
٭٭٭
هـر آن مردي زِ دانش با هـنر شـد
يقيناً از سـرش ، رفـع خطـر شـد
هـنرهايـي زِ دانش هـر چه بـنمود
به نـزد خلق خالق ، معتبــر شـد
٭٭٭
درخت هـركسي بـي بار و بَـر شـد
يقينـاً لايق ضـرب تبـر شـد
نـهال آدمـي از آفرينـش
بنا شد ، بايدش پُر برگ و بَر شـد
٭٭٭
مصفّي دانشـي كـز حق بديـدم
طـراز نقـش شـعري آفريـدم
به حـمدالله زِ تـوفيق خداونـد
از آن دانـش ، گُل رونق بچيـدم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا