🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 95

(ثبت: 242586) آبان 10, 1400 

 

يارب ترحـّمي كه بـجويم رضاي تـو
تا بنگرم تفقـد حُسـن لقاي تـو
كي مي توان به روي نكويت نظر كـنم
تا جان دهم به حُسن و بقاء و لقاي تـو
٭٭٭
يارب ترحـّمي كه بـبيـنم لقاي تـو
بستـم كمر زِ همت خود بر لقاي تـو
كوشش كنم زِ همت خود تا بجويـمت
بيرون اگر توان بـروم از بلاي تـو
٭٭٭
من ديده ام به روي زمين جاي پاي تـو
آمد به گوش جمله پيامبر نداي تـو
من كي توان به رأي و رضاي تو بگروم
اصلاح درد من بـشود از دواي تـو
٭٭٭
خـدا بـنما به من رفتـار دانـش
كه عُجب و كبر من نايـد به راهـش
هر آن دانش كه بـهر خود نمايي است
نـدارد بار و بَـر اصلاً نـهالـش
٭٭٭
قافلـه سـالار بشـرهـا تـو يـي
مـختصر نقـش صـورهـا تـو يـي
نقش تـو در صورت مـخلوق هست
مـخترع نقـش مهيّـا تـو يـي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا