🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رأی تان به خودم

(ثبت: 248968) تیر 18, 1401 

سه گلشنی به نام رأی تان به خودم

(آغازگر:)
“سلام من به شما، لطف خود، تمام کنید!

ریا اگر نشود، آمدم‌؛ قیام کنید!”

(پیکره:)
در این کویر پر از گل، چو ناخدای شُمام

خدا کند که بفهمید: من صدای شُمام

یگانه راه رهایی ست رأی تان به خودم

درون غار تمدّن، غزلسرای شمام

برای من، همه کف می زنند‌‌؛ خوشحال ام

شبیه انجمن شعر روستای شمام

ولم کنید بگویم به افتخار، بلند:

اسیر مهر شما، کهنه آشنای شمام

اگر نیاز شود، خاک پایتان بشوم

اگر قبول ندارید، توتیای شمام

درون کلّه ی من، هیچ نیست جز خدمت

فقط برای همین، فکر ماجرای شمام

من آمدم که شما را، جهان، بها بدهد

به این بهانه که دُرّ گرانبهای شمام

خدا کند بروم بال… بال… بالاتر

به افتخار بگویید اعتلای شمام

(پایانبخش:)
“همیشه قسمت من خدمت عزیزان باد!”

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نقدها
  1. محمدعلی رضاپور

    تیر 18, 1401

    سه گلشن،
    قالب یا گونه ای است
    در شعر پیشرو،
    دارای بترتیب سه بخش جداگانه ی
    آغازگر، پیکره و پایانبخش.

    هرچند در سه گلشن بالا،
    کم ترین مقدار از تفاوت این گونه با غزل را شاهد بوده ایم،
    سه گلشن هایی هم داریم که تفاوت حداکثری با آن دارند
    و بخوبی شایان عنوان شعر پیشرو هستند.
    وجود سه بخش جداگانه در سه گلشن،
    دست شاعر را برای پردازشی بهتر،
    باز می گذارد و عرصه ای ست برای تنوع و خلاقیت.

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    تیر 18, 1401

    طنز زیبایی سروده اید
    درود بر شما
    🌹🌹🌹

  2. مسعود آزادبخت

    تیر 19, 1401

    سلام و احترام جناب رضاپور
    زیبا بود
    جسارتا می شود زبان سروش را تغییر داد
    واژه های محاوره ای در شعر دیده می شود و بیشتر حالت ترانه پیدا کرده است
    اگر ممکن است توضیحی بفرمایید در این خصوص

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 21, 1401

      سلام و درود
      البته این سروده در گونه ی سروش نیست.
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا