🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راز دل گشت پدیدار چو مهری تابان

(ثبت: 221365) بهمن 14, 1398 

 

نظری نیست مرا گر چه کنی لطف و عطا
به عنایت ، دلِ ما را نتوان کرد رها

آسمانی دل ما را نظر انداز ولی
گر چه دانی به میان محرمِ رازی پیدا

گر چه سودای خیالت شده تصویر وجود
حک در کُلِّ وجودم شده هر جا به نما

دور از راز چه رمزی ؟ دلِ آوازه ما
گوش آویز بشد نغمه حکایت به نوا

راز دل گشت پدیدار چو مهری تابان
با خبر خلق که تقدیر ببودش به قضا

همچو فرهاد شدم ،دور ز شهری و دیار
از خیالاتِ چو شیرین ، نه رها دَم بخدا

والیا باده دهی ، جامِ دلی گردد پُر
شکر ایزد ز مجاز عشق رهایی ما را

ولی اله بایبوردی

10 / 10 / 1398

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. حامی شریبی

    بهمن 14, 1398

    راز دل گشت پدیدار چو مهری تابان
    با خبر خلق که تقدیر ببودش به قضا
    ________________________

    شاعرانه ترین بیت دلتان تقابل
    آشکار سکوت راز آلود و داوری تقدیری ست در مسیر خلق

    دروتان باد
    شاعر ارجمند و گرامی جناب
    استاد بایبوردی مهر آفرین
    تابلندای چشم آفتاب
    قلمتان نویسا
    بزرگوار 🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      بهمن 15, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب شریبی بزرگوار

      سپاس از دیدگاه ارزشمندتان

      شادکام باشید

      تقدیمی : 🌸

      قامتی آرا بلندی را نگاه
      همچو مرغی عاشقی هر چند آه

      سمت قافی قلّه ای پرواز کن
      دور از آهی چو یابی جان پناه

      ولی اله بایبوردی

      15 / 11 / 1398

      🌈🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا