🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رخ لیلی

(ثبت: 4281) خرداد 26, 1396 
رخ لیلی

ماه از رخ لیلی سخن از عشق نگفت
فرهاد به خواب رفت
که کم از عشق نگفت
در خواب دوگیتی
سخن از
یار نبود
مغموم خدا بود
که به جز عشق نگفت
در سیطره جان
چه بهایی بیش بود
جز جام لبان لعل لیلی
گنهی بیش نبود
ماهان به عذابی
به غم از راه برید
دنیا به عذابی گذری بیش نبود
در کام دو چشمت به دروغ افتادم
این عیش به جز اشک
گنهی بیش نبود
در دام زمان قرعه به اما آمد
در عشق به جز حیلت یار
هیچ نبود
سامان خدا دست بشست از آدم
جز حیله به تقدیر
گنهی بیش نبود
ماه از ره تقدیر به اشک تقصیر شد
تقدیر لب یار به گنه تنفیر شد
ماه ازشب این اشک به توبه افتاد 
عالم به سر آمد
که جهان تنبیه شد
با اشک شکستم
طره این روزگار
که جهان با طعم ابلیس
به آخر این شد
فرزین .م

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):