🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رسم جهان

(ثبت: 236007) بهمن 17, 1399 

دیوان اشعار حسن مصطفایی دهنوی
« رسم جهان »
خُرمس این باغ جهان ، از هنر کارگران
ورنه این باغ شود خشک شجر و بی ثمرس
صاحب باغ به فکر است ، در آبادی آن
حیف و صد حیف، که این باغ چراگاه خَرس
مردمان رسم جهان را نگرید این اثرس
هر که با دانش اصلی بُوَد آزرده تر اس
طفلی اَر زیرک و دانا بُوَد و پُـر هنرس
لیک در امر معاشش از همه جا بی خبرس
ظاهر کار جهان را همه طفلی نگرد
باطن کار بدیدن ، همه کار پدرس

٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا