🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 روباه پیر

(ثبت: 5977) اردیبهشت 21, 1397 

روباه پیر مکار!
جنگ وخونریزی اعتبار منست!

تفرقه افکنی، … شعار منست!

هر کس از تفرقه سخن گوید؛

خواه ناخواه، در کنار منست!

خیمه شب بازی یی بپا کردم؛

کشت و کشتار، افتخار منست!

هر کجا یک رژیم کودک کش؛

در جهان باشد، از تبار منست!

نه فقط خاک این عروسک ها؛

آسمانش …در اختیار منست!

گر چه شیطان تر از من آمریکاست

لیکن او نیز … در حصار منست!

خود ابلیس هم در این عالم…؛

کرده اقرار… وام دار منست!

به کجا می گریزی از چنگم؟!

من خدای فسون و نیرنگم؟!

آشکارا… اگر که… نتوانم…

با شما مخفیانه می جنگم!

سعی بیهوده بیش از این نکنید

نتوانی گریخت …از … چنگم!

لنگی ام چند روزه، مصلحتی ست

گاه چون موم و گاه، چون سنگم!

ظاهرا مثل مار، خوش خط و خال

سینه پر کینه و پر آژنگم…

من همانم که پیش از این بودم!

گر چه بهر گذشته،… دلتنگم

من همان انگلیسم…، استعمار

گر چه قدری ضعیف و کم رنگم!

95/12/18 مرتکب شدمخلو دخو 
#رضـــــازمانیـــــاݩ‌قوژدی

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. اسماعیل علیخانی

    اردیبهشت 21, 1397

    سلام و آفرین بر شما شاعر متهد

    • رضا زمانیان قوژدی

      اردیبهشت 21, 1397

      سلام استاد علیخانی عزیز دل

      مهربانی تان را سپاس.

      مانا باشید

  2. منصور شاهنگیان

    اردیبهشت 22, 1397

    بسیار زیبا و تاثیر گذار …

    درودها بر شما بزرگوار … احسنت …

    • رضا زمانیان قوژدی

      اردیبهشت 22, 1397

      درودها استاد شاهنگیان عزیز

      سپاس از حضور دلگرم کننده و نظر لطف تان.

      مانا باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا