🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 روح

(ثبت: 13179) بهمن 3, 1397 

آنكه پيمبر بشد ، نيك و بدِ خلق گفت:

صدمه ي2 دنيا بديد،درس مذمت3 بگفت

حرف بد و نيك را ، بيشتر و كم نزد

آنچه بما لازم است،واضح و روشن بگفت

وحي خدا را شنيد ،گفت و تنظيم كرد

راه رضاي خدا ، روشن و مرغوب گفت

حرف پيامبر مگر ، سود خدا بوده است

سود و زيان بهر ما ،ديد و سنجيده گفت

گفته ي پيغمبران،صحبت دنيا كه نيست

حكمت پيغمبري ، علت دنيا بگفت

گفته ي پيغمبران، در همه جا شد شعار

كي بتوان بگفت:كس به من اينها نگفت

هر كه زِ پيغمبران ، نـشنود آن حرف حق

واضح و روشن بُوَد حرف شياطين شنُفت4

اي بشر خيره سر ، عاقبت خود بـبين

عاقبت آن بايدت، زير همين خاك خُفت5

روح فضايي بُوَد ،آنكه دراين جسم توست

روح فضايي تو ، مرده نـشايد بگفت

در بدنت روحي است ،مي بُوَد از بهر دين

روح كه بي دين بُوَد6،مرده ببايد بگفت

اين همه فرياد ما ، مي بُوَد اجراي دين

دين كه بما واجبست،كيست كه دين ناشنفت

اي حسن اَر7 پُرسنت ، روز قيامت زِ دين

كي بتواني بگفت كس به من از دين نگفت

 

 

٭٭٭

2- آسيب – گزند 3- نكوهش كردن 4- شنيد 5- خوابيد 6 – باشد 7- اگر

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا