🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 روز-نامه

(ثبت: 208176) اسفند 8, 1397 

 

شب،
در کوپه ی سردی
میانِ دشت های سیاه و خاکستری
زیرِ همهمه ی باد
روزنامه را باز می کنی …

موضوع روز ، درک زمانه نیست
اما من
به دقت اعجاب آوری
روزهای دست دومِ زندگیِ انسان را
برای ات شرح داده ام!

و آن گاه که تو
قلم فرساییِ مرگ را
با هذیانی عاشقانه
در خلوتِ روشناییِ بی رنگِ سَحر
مُ ر و ر … می کنی؛
نَفَس ِسبکِ من
در میانِ آسمان های ابری
و بادهای سردِ بهاری
پراکنده می شود

و تو،
در درخشش ِ اشک هایم
– که مثلِ سنگ های سرخ ِدریا
سِحرِ سواحلِ اندوه را باطل می کنند –
بر صفحاتِ روز – نامه ات، غرق می شوی…

کوپه، گرم می شود
پنجره را باز می کنی…

 

#فریبا نوری
بیست و پنجم مرداد ماه نود و پنج

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا