🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زخم سالیانِ سرد

(ثبت: 246156) اسفند 22, 1400 

 

بار سنگین هجای واژه‌های درد بود …؟
یا نمک بر زخم باز سالیان سرد بود …؟

سوز و بوران زمستان بهمن یخ بسته در
رخوت پس‌ لرزه‌های سینه‌ی هر فرد بود

پنجه در اَندوه گیسوی بلند شب ، فغان !
پای لنگان سَحر بشکسته چون ولگرد بود

مار ضحّاک از عطش خون زمین را می‌ مکید
چون تَبَر بر گُرده‌ی یک ناجیِ نامرد بود

کُنج تبعید از قیاس نقشه آن سوتر بِرفت
هر کجا رفتم قلم ، از سوی دنیا طَرد بود

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. اسفند 22, 1400

    زنده‌ است شاعر
    و نعش خود را هر روز
    لنگ‌لنگان
    بر دوش می‌کشد
    تا به آفتاب فردا بسپارد
    با ترانه‌ای بر لب
    و نگاهی خالی از هر چیز
    جز اندکی امید

    زنده است شاعر
    و همچنان
    در دوردست شب
    ستاره‌ای را می‌بیند
    که مرده است

    آری
    ستاره‌ای که مرده است
    یک روز زنده بود
    و زندگی
    حتی در فعل ماضی‌اش
    کمی زیباست

    .
    .
    درودها شاعر🌹

    • ک جلیل پور

      اسفند 23, 1400

      درودها

      زنده است شاعر
      و همچنان
      در دوردست شب
      ستاره‌ای را می‌بیند
      که مرده است 👌👏

      سپاس از حضور و همراهی شما

      🙏🌱🌻

  2. طارق خراسانی

    اسفند 22, 1400

    پنجه در اَندوه گیسوی بلند شب ، فغان !
    پای لنگان سَحر بشکسته چون ولگرد بود

    مار ضحّاک از عطش خون زمین را می‌ مکید
    چون تَبَر بر گُرده‌ی یک ناجیِ نامرد بود

    سلام بانوی شاعر پاک

    درودتان

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌹❤️🌿

    • ک جلیل پور

      اسفند 23, 1400

      درودها استاد بزرگوار

      قدردان حضور و همراهی شما هستم

      پاینده باشید و تندرست

      🙏🌱🌻

  3. فریبا نوری

    اسفند 22, 1400

    مار ضحّاک از عطش خون زمین را می‌ مکید
    چون تَبَر بر گُرده‌ی یک ناجیِ نامرد بود

    درودها بانو جلیل‌پور عزیز

    🌷🌷🌷🌷

    • ک جلیل پور

      اسفند 23, 1400

      درود بر شما مهربانو نوری عزیز

      سپاس از مکث نگاه ارزشمندتان

      پاینده باشید و تندرست

      🙏🌱🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا