🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کوچه‌های کودکی

(ثبت: 245797) اسفند 8, 1400 

 

پاک شد از خاطراتم هر چه از دیروز بود
جُز همان نقاشیِ رنگینِ لی‌لی بازی ام

فصلها و سالهایِ بیشماری خط زدم
خط نخورد امّا کتاب و دفترِ آغازی‌ ام

مانده ام در کوچه هایِ کودکی ، قربانیِ
آرزوهایی که کردم ، از سرِ لجبازی ام

فکر می کردم ، که دنیا مهربانی می‌کند
مثلِ مادر ، با تمامِ گریه و طنّازی‌ اَم

قد کشیدم ، ساقه‌ ام خشکید ، از نامردیِ
خَلقِ بدخواهی که بشکستند خانه‌سازی‌ ام

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 8, 1400

    سلام

    قطعه ی زیبایی ست
    قد کشیدم ، ساقه‌ ام خشکید ، از نامردیِ
    خَلقِ بدخواهی که بد بودند با خانه‌سازی‌ ام

    در پناه خدا سلامت باشید 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • ک جلیل پور

      اسفند 8, 1400

      درودها استاد خراسانی ارجمند

      سپاس از نگاه و همراهی شما

      پاینده باشید و تندرست

      🙏🌹🌱

  2. فریبا نوری

    اسفند 8, 1400

    پاک شد از خاطراتم هر چه از دیروز بود
    جُز همان نقاشیِ رنگینِ لی‌لی بازی ام

    درودها بانو جلیل‌ پور گرانقدر

    بسیار زیبا

    در مورد بیت آخر اگرچه شکستن خانه‌سازی، فرو ریختن لگوهای خانه‌سازی کودک را در ذهن تداعی می‌کند که منظور شاعر است، پذیرش ترکیب‌ کلی جمله و مصراع کمی سخت است.

    🌷🌷🌷🌷🌷

    • ک جلیل پور

      اسفند 8, 1400

      درودها استاد عزیز مهربانو نوری عزیز

      حضورتان و نگاهتان را ارج می نهم

      در نسخه‌ی بداهه‌ی شعر مصرع آخر

      “مردمانی که شکستند ،برج خانه‌سازی‌ام”

      بود که بعد از ویرایش به این مصرع

      رسید که ظاهرا دوباره احتیاج به

      بازنگری دارد .

      سپاس از نکته سنجی و مهر نگاهتان

      🙏🌹🌱🦋

  3. محمدعلی رضاپور

    اسفند 9, 1400

    سلام و درود
    زیبا، واقعی و البته هنرمندانه سروده اید.

    • ک جلیل پور

      اسفند 14, 1400

      درودها جناب رضاپور گرامی

      سپاس از مکث نگاهتان

      پاینده باشید و مانا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا