🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زر ورق

(ثبت: 233940) آذر 7, 1399 

 

عمر خود را می کند باطل میان زر ورق
او جوان است و نمی داند زبان زر ورق

مثل پاییز او نمی داند که برگ صورتش
زرد می گردد شبیه استخوان زر ورق

آنقدر با زر ورق هایش رفاقت می کند
مانده در دستان و چشم او نشان زر ورق

مادر او دائما از دست او غم می خورد
چون شده آن نوجوان از دودمان زر ورق

او نمی داند که با هر دود دارد می خورد
تیر زهر آگین به جانش از کمان زر ورق

می دهد مادر قسم او را که تا ترکش دهد
میخورد او هم قسمهایی به جان زر ورق

توی کمپی ترک کرده پس چرا او دائما
می شود مخفی میان کاهدان زر ورق

 

 

 

 

نظرها
  1. درودها جناب عباسی مقدم

    وسلام بر شعر و رسالت شعر که سرودن به قصد نماینگر نمودن معضلات اجتماعی است.

    وایکاش صاحبان منصب مبارزه با این معظل خانمانسوز کمر همت بر بندند

    و هم جامعه ای سالم داشته باشیم و هم خانواده های شاداب

    اگر چه شواهد نشان می دهد که با همه زحمتی که عزیزان مرزبان می کشند

    وگاه جان شیرین را فدای سلامت جامعه می کنند

    در جای جای کشور تهیه این بلای خانمان بر انداز از آب خوردن راحت تر است.

    درود بر قلم فهیم شما و مفتخرم که از این قلم می خوانم

    تندرست و پایدار باشید به مهر بزرگوار

    💐💐💐💐💐💐

    • سلام بر مازیار عزیز شما لطف دارید که همیشه پای خط خطی هایم هستیدتازگیها دوتا از جوانان برومند این ملت که آشنا هم هستند گرفتار این بلای خانمان بر انداز شده اند وهمسرانشان تقاضای طلاق داده اند ومی خواهند از همدیگر جدا شوندچند بار به کمپ رفته اند باز هم می کشند وحاضر نیستند از این بدبختی که گریبانشان را گرفته جدا شوند
      متشکرم💐🌿🍃🙏🌹

      • درود مجدد

        باید همت جمعی باشد که از معظل رفع ریشه ائی گردد

        وقتی وسیله بازی در هر دکه ای هست

        زمین بازی و هم بازی هم پیدا می شود

        باید دید چه دست هائی از این که جوانان ما به حال خود مسلط نباشند

        سود و بهر می برند.

        دریغ و درد که اراده ای برای از بین رفتن این تجارت کثیف وجود ندارد

        طرف با یک تن مواد دستگیر می شود ماه بعد می شنوی شمال تشریف دارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        و خود بخوانید حدیث مفصل . . . .

  2. طارق خراسانی

    آذر 8, 1399

    سلام و درود

    وضع کاری بنده طوری ست که مدام نمی توانم به انجمن بیایم و اشعار زیبای دوستان عزیزم را بخوانم مرتب درسفرم آن هم در این دوران بیداد کرونا، خدا به خیر بگذراند.
    عجب غزل روانی شعریت شعر خیلی مهم است که از آن برخوردار است و بعد مضمون هم یک مضمون اجتماعی ست اعتیاد که خانمانسوز است و متاسفانه هرچه اقتصاد جامعه بحرانی شود چه میل به بالا و چه میل به پایین داشته باشد اعتیاد رشد می کند.
    دلمریزاد استاد

    در پناه خدا
    🌿👏👏👏👏👌🌿

    • سلام بر استاد طارق عزیز بله همینطور است که می فرمایید بد بلایی به جان جوانان افتاده متشکرم
      💐🌿🍃🌹

  3. علی معصومی

    آذر 8, 1399

    👏👏👏👏🙏👏🌺
    بسیار زیباست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا