🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زمانی برای مُردن

(ثبت: 264687) مهر 24, 1402 

 

برای مُردن در انتظارم / اَجل کجایی
بیا و دَقی به بابِ ما کُن
تو هَمرهم شو مرا صدا کن

بِبَر مرا با خودت به جایی/که کس نباشد
در انتظارم ، چه بیقرارم
پُر از شرارم ، بیا کنارم

به تو دَهَم جان به شرط جنگی/درون میدان
تو رستمی و منم چو سهراب
اجل شدی تک یَلِ زمانه

مَنم همان گونه سُرخِ مُرده/اجل قریبست
پَرالَکَت را به جان من زن
که پَر زند روحِ من از این تن

غروب غُربت به دست من داد/پیاله ی موت
شرنگِ آن را گران خریدم
درفش رحلت به دیده دیدم

زمان اکنون برای رفتن/چه وقت خوبیست
نوای رحلت به من رسیده
مذاقم از این جهان بُریده

عَرق به رویم نشست و یخ شد/چه سرد و ترسان
حریقِ بادی به جانم افتاد
در این زمان او به من ندا داد :

مسافری تو سوار من شو/که رَه دراز است
زمان ماندن به سر رسیده
طلوع رفتن چه خوش دمیده

کسی مرا بعد از این ندیده/که من کجایم
پَرَندِ رحلت به تن نمودم
خودم زِ غم یارِ غصه بودم

نمی روم من ولی نمی شد/که مُرده بودم
که مُرده بودم…

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    مهر 24, 1402

    درود بر شما
    فرم و قالب شعرتون عجیب بود
    شاید ابداع و ابتکار خودتون باشه
    البته این قسمت
    به تو دَهَم جان به شرط جنگی/درون میدان
    تو رستمی و منم چو سهراب
    اجل شدی تک یَلِ زمانه
    بواسطه ی هم قافیه نبودن سهراب و زمانه
    با بخش های دیگر شعر تفاوت داشت
    شاید بشه گفت به نیمایی نزدیک بود
    در هر صورت روان و زیباست
    قلمتان سبز🌹

    • ابوالفضل زارعی

      مهر 26, 1402

      ممنونم از توجه شما ،بله به گونه ای طبع آزمایی بود و شاید بشه به قول شما گفت قالب ابداعی باشه ،هر چند خودم ادعایی در ابداع ندارم چیزی شبیه به شعرهای سه لختی و سه بندی به هم پیوسته است که دارای بند ترکیب هم هستند

  2. فاضله هاشمی

    مهر 24, 1402

    بسیار زیبا سرودید
    در چه قالبی ست؟

    • ابوالفضل زارعی

      مهر 26, 1402

      ممنونم از توجه شما سه لختی به هم پیوسته است که دارای ترکیب بند می باشد ، بیشتر هدفم نوع اوری بود و طبع آزمایی حالا نمی دونم چقدر موفق بوده یا اصلا موفق نبوده به هر صورت از توجه شما ممنونم🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا