🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سایه اندوه

(ثبت: 6046) خرداد 3, 1397 

سایه اندوه

در سایه ی اندوه شما، هیچ غمی نیست

غیر از شب گیسوی تو، شام دژمی نیست

با آنکه گره خورده به کارم، گرهی کور!

بگشای  ببینم، که وجود و عدمی، نیست!

در بحر تفکر، همه غرق اند، چو دیدم

کشتی که نگون است!، امیدازبلمی نیست!

بر خوان فقیران، تره  شاهی ست، فراری!

وقتی که سر سفره ی خانان، کلمی نیست

گرگم به گلستان زده، پائیز به گله!

جایی که نیازی به دفاع از حرمی نیست!

یلدای مرا هیچ، امید سحری هست؟!

تاریک تر از این شب دیجور، دمی نیست؟

گفتیم که از عشق بگوییم، نگفتیم!

تا هست، بجز ترکه ی ظلم و ستمی نیست!

این، مرثیه ی جود و سخا بود که گفتیم

در عهد امیری که، وفا و کرمی نیست!

بی مایه تر از خویش ندیدم، چه بگویم؟

هر کاتب بی مایه، که صاحب قلمی نیست!

خالوی تهیدست، چه دارد که ببخشد؟!

از پای به زنجیر، امید قدمی نیست!

۹۷/۰۳/۰۳ مرتکب شدم《خلو دخو 》
#رضـــــازمانیـــــاݩ‌قوژدی

نظرها
  1. موسی عباسی مقدم

    خرداد 4, 1397

    درود بر زمانیان عزیز زیبا بود بزرگوار

    • سلام و عرض ادب و احترام استاد عباسی گل گلاب.

      سپاسگزار الطاف شما هستم.

      مانا باشید

    • علی رفیعی

      خرداد 7, 1397

  2. Z .M

    خرداد 7, 1397

    درود برشما جناب زمانیان بزرگوار

    بسیار زیبا و دلنشین

    قلمتون هماره مانا و نویسا

    در پناه حق پایدار و برقرار باشید.

    • سلام و عرض ادب

      سپاس از‌مهربانی تان بانو میرزایی گرامی.در پناه حق مانا باشید

  3. علی رفیعی

    خرداد 7, 1397

    سلام و عرض ادب استادزمانیان گرانقدر

    سروده هایتان بدون عیب و نقصند و آموزنده

    بهره مند شدم…موید باشید

  4. مهدی صادقی مود

    خرداد 7, 1397

    درودتان جناب زمانیان ارجمند

    زیبا سروده اید

    برقرار باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا