🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرزمین عشق ..

(ثبت: 2232) مرداد 26, 1395 

بسمه تعالی

زیر ابروهای تــو محراب عشق دیگر ست

جام لب های تو از میخانه ها والاتر ست

هر که از محدوده ی دین تـو خارج می شود

بر اساس آیــــه ی عشقت شبیه کافرست

حرف هایت مصدر شان نزول آیـه هاست

گوش نامحرم برای حرف های تو کر ست

پیروان مکتب عشقت همـــــه دیوانه اند

پیرو راه تو از هر کس در این عالم سرست

مرغ ها را بی محابا در منا ســر می برند

پیکر سیمرغ هم از زخم چاقو پرپر ست

ما یهودا را امینِ جــانِ عیسی کرده ایم

غافلیم از اینکه او در فکر شام آخـــر ست

سرزمین عشق را بر لاله رویـــــان داده اند

صورت زیبای هر معشوقه از این منظر ست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. اله یار خادمیان

    مرداد 27, 1395

     درود و سلام بر شما

     

     جناب  مهدی پور  عزیز   نباید برای  ارزش دادن   به  گوشه  ی چشم  معشوق  یا هر عضو دیگری از معشوق

       عضو دیگر  ی  آنهم لب معشوق  را  زیر سوال ببریم       که لب معشوق از گوشه نگاهش کمتر باشد عزیز

     جسارتم را ببخش عزیز  خیلی برایم عزیزی  و بسیار برایم دوست داشتنی هستی    دور از انصاف دیدم تذکر ندهم

    پیشنهاد اصلاح

     طاق ابروهای تو محراب عشق دیگر است

    گوشه چشمت کی از جام لبانت کمتر است

    • جواد مهدی پور

      مرداد 27, 1395

      سلام عرض ادب محضرتان استاد عزیزم

      ممنونم از حضور همیشه سبزتان 

      خوشحالم که از لطفتان بهره مند میسازید 

      درود بر شماااااا

  2. طارق خراسانی

    مرداد 27, 1395

    سلام و درود بر حضرت استاد مهدی پور گرانمهر

    به به از این غزل زیبا

    براستی لذت بردم

    و خوشحالم ناظر بحث های ادبی شما گرامی و جناب خادمیان بزرگوار هستم و خیلی برایم جالب بود که استاد خادمیان از لب معشوق به شدت دفاع کرده و آن را برتر از گوشه ی چشم دانسته است.

    البته از گوشه ی چشم  ناگهان به لب ره می جوییم

    این نقد در نوع خودکم نظیر که خیر بی نظیر بود و لذت بردم .

    در پناه خدا شاد و تندرست باشید…………………………………………………………………….

    • جواد مهدی پور

      مرداد 27, 1395

      سلام و درود های فراوان نثارتان استاد جان مهربانم

      از حضور همیشه سبز و گرمتان بسیار خوشحالم

      اینبار بیشتررررررررررررررررررررررررررررر

      سپاسگزارم از مهربانی هایتان

      همواره بر تارک  آسمان عشق و مهر بدرخشید استاد عزیزم

      برایتان سر بلندی و سلامتی روز افزون ارزومندم

      زنده و فرخنده باشید به مهر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا