🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروشی رباعی وار

(ثبت: 229040) تیر 20, 1399 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود،

سروشی رباعی وار

پیمودن دره های کوهستانی/

با لِنج، زدن به شب، شبِ توفانی/

از دوریِ او، شکستنی پنهانی/

داد از عشق، داد از عشق. //

نکته های عروضی

وزن لَخت پایانی این سروش برپایه ی سبک سوم عروضی یعنی سبک پردازش ما ست:
مفعولن مفعولن.

همچنين قاف عشق در لخت پایانی، نخستین بار به دلیل دوری بودنِ وزن و دومین بار به دلیل قرار گرفتن در پایان لخت، از تقطیع عروضی، حذف شده است.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سلام و درود استاد رضاپور عزیز
    زیبا و دلنشین.
    احسنت

    • محمدعلی رضاپور

      تیر 20, 1399

      سلام و درود و سپاس تان
      استاد زمانیان گرانقدر ❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا