🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروش هایی از استاد شجاع در جشن سروش

(ثبت: 244663) بهمن 3, 1400 

(سروش هایی از جناب استاد
شهاب‌ الدین شجاع، از بزرگان ادبی تاجیکستان)

Ба ифтихори Моҳи шеъри
пешрав

به افتخار ماه شعر پیشرو

1.

شعر سروش گونه ای از شعر پیشرو

از برای مستی ام ساغر نماند،

بهر فریاد دلم منبر نماند،

بهر فردای دلم باور نماند،

در برم هم کیش و هم سنگر نماند،

سوختم من , چون ره دیگر نماند،

در بساطم غیر خاکستر نماند،

قسمت ققنوس!

****

2.

این شام غریب و شهر تنهایی،

خوانَد برِ من سرود لالایی،

چون مادر من به وقت خواب آیی،

غمم یگانه همدمم!

( شهاب‌الدین شجاع)

Шеъри суруш- гунае аз шеъри пешрав

1.

Аз барои мастиям соғар намонд,
Баҳри фарёди дилам минбар намонд,
Баҳри фардои дилам бовар намонд,
Дар барам ҳамкешу ҳамсангар намонд,
Сӯхтам ман, чун раҳи дигар намонд,
Дар бисотам ғайри хокистар намонд,
Қисмати қақнус!

***

2.

Ин шоми ғарибу шаҳри танҳоӣ,
Хонад бари ман суруди лолоӣ,
Чун модари ман ба вақти хобоӣ,
Ғамам-ягона ҳамдамам!

( Шаҳобиддини Шуҷоъ)

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    بهمن 3, 1400

    سلام امسال در روز سروش سروشی به قلم آمد؟ من که فکر کنم 11 و نیم به بعد شب اول بهمن در آخرین دقایق منتهی به دوم بهمن مشغول شدم

  2. کبری محمدی

    بهمن 3, 1400

    سلام و درودها
    این ابیات می تواند سروش باشد؟
    ( یاد تو صدرنشینِ دل من
    قصه ی عشقِ برینِ دل من
    شده آن یارِ قرینِ دل من
    هستم به هوایت )
    سپاس
    🌺🌹🌺🌹🌺

    • محمدعلی رضاپور

      بهمن 4, 1400

      سلام و درود هایتان
      بله، تبریک، سروش زیبایی است.
      شاعرش شما هستید؟ 🌿🌺🌹🌺🌷🌺🌿

      • کبری محمدی

        بهمن 4, 1400

        سلام
        ممنونم بابت تلاش بی وقفه تان در شناسایی این قالب شعری
        بله. همینطور یهویی سرودم برای اولین بار
        اگر ایرادی هست قبول زحمت فرمایید و عنوان کنید.
        سپاسگزارم
        🌺🌹🌺🌹🌺

        • محمدعلی رضاپور

          بهمن 4, 1400

          سلام
          احسنت
          خیلی هم زیبا،
          با اجازه تان به نام شما ثبتش می کنم.
          اگر در اینستاگرام هستید،
          لطفاً در صفحات ما باشید:
          sherepishro
          sheresoroush

          🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌿🌿🌿

          • کبری محمدی

            بهمن 5, 1400

            سلام
            خوشحالم بابت لطف نظرتان.
            صاحب اختیار هستید.
            سپاسگزارم
            🌺🌹🌺🌹🌺

          • محمدعلی رضاپور

            بهمن 5, 1400

            سلام و درود
            و سپاس تان
            🌺🌹🌺🌹🌺💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا