🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروش هایی تاجیکی به عشق ایران

(ثبت: 234628) آذر 27, 1399 

Шеъри СУРУШ, гунае аз шеъри пешрав.

Ин се суруш тақдим ба мардуми ҳамзабону ҳамфарҳанги Эрон

شعر سروش گونه ای از شعر پیش رو

این سه سروش تقدیم به مردم عزیز هم زبان و هم فرهنگ ایران

سرزمین نیای من, ایران /

نور من، آریای من, ایران /

مخزن بی بهای من، ایران /

هستی من، بقای من، ایران /

چشم بد از تو دور بادا، دور ! //

Сарзамини ниёи ман, Эрон /

Нури ман, Ориёи ман, Эрон /

Махзани бебаҳои ман, Эрон /

Ҳастии ман, бақои ман, Эрон /

Чашми бад аз ту дур бодо, дур! /

مأمن هفت پشتم، ای ایران /

تارو پود سرشتم، ای ایران /

شیره ی آب و خشتم، ای ایران /

مضرع سبز و کشتم، ای ایران /

ناله – ناله نوشتم، ای ایران: /

مولوی نامه ی فراقت را //

Маъмани ҳафт пуштам, эй Эрон /

Тору пуди сириштам, эй Эрон /

Шираи обу хиштам, эй Эрон /

Мазраи сабзу киштам, эй Эрон /

Нола- нола навиштам, эй Эрон: /

Мавлавиномаи фироқатро //

ملت سربلند ایرانی /

هم ورارودی و خراسانی /

تاج داران تاجکستانی /

تا به کی اینچنین پریشانی؟ /

ما که انگشت های یک مشتیم //

( شهاب‌الدین شجاع)

Миллати сарбаланди эронӣ /

Ҳам варорудиву хуросонӣ /

Тоҷдорони  тоҷикистонӣ /

То ба кай инчунин парешонӣ? /

Мо ки ангуштҳои як муштем //

( Шаҳобуддини Шуҷоъ)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    آذر 27, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐💐💐

  2. جواد مهدی پور

    آذر 27, 1399

    سلام و درود به شما استاد گرانقدرم جناب رضاپور ارجمند

    زیبا ست

    آثار فاخرتان در قالب های بدیع و شیوا خواندنی ست

    بهره می برم از اشعار پاکتان

    زنده باشید به مهر

    درود هااا

    💐🙏💐

    • محمدعلی رضاپور

      آذر 28, 1399

      سلام و درود و ارادت
      دوست فرهیخته ام
      جناب دکتر مهدی پور عزیز
      ❤️🙏🌿🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا