🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروش های انتظار(نغمه های ندبه) 5

(ثبت: 225483) اردیبهشت 27, 1399 

 

13-
دستِ چشمم نمی رسد به وصال/

چه کنم؟ دلخوش ام به چشمِ خیال/

هر کجا هستی ای کمالِ جمال!/

یَابنَ طاها! خدا به همراهت!//

14-
صالح(صالحُن) بعدَ صالح ای والا!/

صادق(صادقُن) بعدَ صادق ای مولا!/

دوست، دوست، دوست دارمت به خدا
(فاعلاتُ فاعلاتُ مُفتعلن)/

اَینَ صدرُ الخلائقِ ذوالبِرّ؟//

15-
تابِ هجران، نمانده مان؛ دریاب!/

و دگر، روی برمَتاب! (فَعَلاتن مفاعلن فَعَل)/

و بتاب آفتاب عالمتاب!/

آه! بشتاب یَابنَ بُدور! (فاعلاتن مفاعلُ فع)//

( سلام علی آل یاسین؛

سروش، قالبی تازه و توانمند در سرایش پارسی و تا حدود زیادی جامع قالب های دوبیتی، رباعی و سه گانی و

پلی ست میان شعر سنتی و شعر نو)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 27, 1399

    سلام و درود

    عالی، محکم، بدیع، نغز و زیبا

    در پتاه خدا 🌹

    • محمدعلی رضاپور

      اردیبهشت 27, 1399

      سلام و درود و ارادت و سپاس
      استاد خراسانی عزیز
      ❤🙏❤🙏

  2. اکبر رشنو

    اردیبهشت 28, 1399

    درود
    بر شما
    🌺🌺🌺

    • محمدعلی رضاپور

      اردیبهشت 28, 1399

      درود و سپاس تان
      استاد رشنو عزیز
      🌷🌷🌷🌸🌷

  3. علی سیاوشی

    خرداد 6, 1399

    درودها

    زیبا و دلنشین و در عین حال بدیع و روح افزا ایستادن بر یکی از قله های شعر پارسی شایسته شماست 🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا