🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سفید است صورتت خالِ سیاهش فتنه ی جان است

(ثبت: 267518) بهمن 15, 1402 

 

سفید است صورتت خالِ سیاهش فتنه ی جان است
مُنوّر کرده ای آفاق جمالت ماهِ تابان است
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
تورا مشّاطه لازم نیست هرگز ای پری چهره
به زیباییِ تو عقلِ تمامِ انس حیران است
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
گرفته چشمهایت از دلم صبر و شکیبایی
بُریده طاقتم افتاده ام این جسم لرزان است
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
نگاهِ جادو وارت قلبم و از جای خود کنده
ز پلک هات تیرها پرتاب شد این سینه شان شان است
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
من و از من گرفتی مانده ام سرگشته و حیران
رها کن تا به خود آیم ز حُسنت حُبّ در جان است
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
الا ای بلبل شیدایِ من دیوانه ام کردی
بزن چَه چَه به وجد آیم هنوزم چشم گریان است
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
مرا آلوده یِ خود کرده ای خواب و خیالم نیست
درونم آتشی پنهان گرفته ،عشق در جان است
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
فراقت بر من بیچاره آرد غصّه ای دلبر
خیالم نقش بسته صورتت امید بر آن است
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
همی خواهم وصالت را ز قعر بحر احساسم
دمی پروانه وار چرخم به دورت مهر سوزان است
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘
کجایی ای پری افکن حجاب از پرده بیرون شو
برای دیدنِ حُسنِ جمالت دیده در جان است
⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    بهمن 15, 1402

    درود بر شما زیبا سروده اید
    👏🌸🌺👏🌸🌺

    • سلام ودرود سرکار خانم خیاط پیشه
      خیلی ممنون وتشکر ازلطفتان
      ⚘⚘⚘⚘❤🙏

  2. طارق خراسانی

    بهمن 15, 1402

    سلام و درود

    تلاش شما در بهتر سرودن قابل تقدیر است

    در پناه خدا 🌱🌹👏👏👏👏👏🌹🌱

    • سلام و درود بابا طارق عزیز
      خیلی ممنون وتشکر ازلطفتان
      ⚘⚘⚘⚘⚘⚘
      زنده باشید به مهر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا