🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سلسله مرده

(ثبت: 255348) بهمن 4, 1401 

 

دین سلسله ای محو شونده است یقین
این حیله آمیخته با قصد حزین

یک صورت جذاب و خوش نقش و نگار
با رنگ خدا گونه ولی کذب یمین

این قائله شر ، شده با طرح بشر
بیماریی تاول زده، گسترده زمین

یک صورت مسخی که به گمراهی خلق
یک صوت فریبنده‌ی از کینه طنین

یک قاصد افتاده ولی باد وزیده
برخاسته اما نه به پرزی که نشین

هر بار مصادف شده از رایحه گل
تا جذب کند هر بشری را به کمین

اما نه به رخسار کند حیله و طناز
هم با همه کوشش نشود زنده همین

 

سروده : ادریس علیزاده بهمن ماه ۱۴۰۱

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    بهمن 4, 1401

    درود بر شما جناب علیزده گرامی

    زنده باشید به مهر

    💐🙏👏👏👏🌹

  2. بهمن 4, 1401

    درود بر شما بزرگوار👏

  3. محمدعلی رضاپور

    بهمن 4, 1401

    در پناه نور خدا و حقیقت مهربان او باشید
    سلام و درودتان🙏

    • ادریس علیزاده

      بهمن 4, 1401

      درود بشما و در تکمیل نظر شما ، باید گفت تنها دین معتبر و سرشته از ذات خالق، انسانیت همراه با مهرورزی و خردگرایی بواسطه عقل خلق و نهاده شده در وجود انسان هست و باید به چنین دینی فقط اقتدا کرد جهت رستگاری بشر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا