🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سه دو بیتی

(ثبت: 5285) دی 15, 1396 
سه دو بیتی

سه دو بیتی در مورد فتنه و اغتشاش

 

ای کسی که پرچمِ کشور  به آتش می کشی

دین و ناموست همه یکسر به آتش می کشی

گر که  می  بینی  ز این آتش غریبان خُرٌمند

نام  ایران  را  کنون در سر به آتش می کشی

************************************

ای که پرچم زدی آتش ، تو با کین  و غرور

آفرین  بر  تو  که   ا جر ا ،  نمودی  دستور

خوب دانی ، که دستور چه بوده است  به تو

بکُنی  فتنه  که   گرد ند  ،  غریبان  مَسرور

***********************************

ای که بر پا  کرده ا ی  فتنه  در این  مرزِ  کُهن

گوش با من دار و  بشنو  ا ین  نصیحت را  ز من

هرچه فتنه ، اغتشاش ، آشوب کردی کافی است

بشنو  اکنون  مرگ  بر  آشوب  را  در  هر سخن

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):