🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سه گلشنی به نام به عشق ساقی کوثر

(ثبت: 210665) خرداد 21, 1398 

و عشق با وزشِ نام او تولّد یافت چو مهر مست که از جام او تولّد یافت
و آسمان به زمین آمد و دلارا شد و نور و نور و سپس نور، جلوه آرا شد
فرا شَکیب رُخی، چشم های مِی نَفَسی حلال گشتنِ می، التزامِ فتوا شد
چو نیست غیرِ علی همنشینِ حُسنِ نبی به امرِ ایزدیِ دوست، دوست، مولا شد
و دل هنوز به یک جرعه نامِ دوست، خمار کنار جام دگر، باز هم هویدا شد
دلی تمامِ خودش را به پای ساغر ریخت و پیشِ گمشده ی خویش، باز پیدا شد
و واژه ای ز بلندای جلوه، نازل شد و در تمامیِ هستی، علی، معما شد
عجیب نیست اگر نیست کار، دستِ شکیب به هر دلی که نظر کرد ، ناشکیبا شد
چقدر شیوه ی نازش قشنگ و شیوا بود! که چشم عاشق شیدا، دوباره شیدا شد
گرفته بود دلم؛ هیچ مِی نمی نوشید به عشق ساقی کوثر، ولی طربزا شد
و مثل عاطفه، بر چشم عشق، بوسه زدم از آن زمان لبِ شعرم “عسل مصفّا” شد
مرا نِشَسته نبین در سکوتِ ژرفِ نگاه سپاهِ دورِ دو چشمش ببین چه غوغا شد
ز سر، گذشت دگر آب و، آب، آتش گشت و سرگذشتِ دلم دستِ چشمِ زیبا شد
علی ست مثل علی؛ نه خداست؛ نه بشر است علی ست مثل محمد؛ ز دیگران، دگر است
علی ست هستیِ مستی. علی ست مستیِ ناب و دل همیشه به عشقش ز عشق، عشق تر است

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. ولی اله بایبوردی

    خرداد 21, 1398

    سلام و درود آقای رضاپور عزیز

    دستمریزاد و دل نمیراد …..

    اجرتان با مؤلا علی

    رباعی تقدیمی از ما را پذیرا باشید.

    لا فتی الّا علی لا سیف الّا ذوالفقار
    دوست می دارم علی را با هم اویی رستگار

    با خدایی نام او هر جا زبانزد بین خلق
    با هم اویی راه را طی با ولایت رهسپار

    ولی اله بایبوردی
    🌿🌷🌺🌷🌿🌈

  2. عظیمه ایرانپور

    خرداد 21, 1398

    درود بر شما
    عالی بود
    اجرتون با مولا🌸

  3. درود برشماودستمریزاد …..بهره مند شدم از شعر ارجمند تان🌿🌺🌺🌺🌿

  4. جواد مهدی پور

    خرداد 21, 1398

    سلام و احترام جناب رضاپور عزیز

    از شعر بسیار زیبایتان لذت بردم

    سه گلشنی عالی و آسمانی سرودید

    اجرتان با صاحب اثر

    زنده باشید به مهر

    درود هااااااااااااااا

    👏🙏🍃🌿💐💐💐💐💐👏

  5. محمدحسین پژوهنده

    خرداد 22, 1398

    خیلی ماشالاه جلوئید، صله تان را از خود مولا باید دریافت کنید🙏

  6. محمدعلی رضاپور

    خرداد 22, 1398

    درود و سپاس از همه ی بزرگواران، شرمنده ام که به دلیل برخی مشغله ها دیر و کلی پاسخ دادم. ان شاالله به زودی خدمت تک تک شما بزرگواران، بیش تر عرض ارادت خواهم کرد.🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  7. محمدعلی رضاپور

    خرداد 22, 1398

    همچنین سپاسمندم از مدیریت محترم و بزرگانی که با تشویق و تایید خودشان رسما قالب های سروش و سه گلشن را در این پایگاه به ثبت رسانده اند. با این حال نقدی هم دارم بر به رسمیت شناختن چیزهایی که در واقع، تقطیع سپید نویسی و چسباندن آرایه ای مثل رد الصدر علی العجز و یا مانند آن وتراشیدن قواعدی برای آن است. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  8. محمدعلی رضاپور

    خرداد 22, 1398

    به خواست خدا در قسمت نظرات مربوط به شعر بعدی ام در این باره مفصلا سخن انتقادی خواهم گفت و خواهان نظرات مثبت و منفی بزرگواران خواهم بود. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  9. احسنت بسیار زیبا و دلنشین یا علی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا