🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سه گلشنی درباره ی مولا علی به نام شد عاشقش مهتاب و …

(ثبت: 210242) خرداد 6, 1398 

شد عاشقش مهتاب و مجنونِ بیابان شد خورشید افتاد و سرش را بوسه باران شد

دریا به روی خود نمی آورد شِن ها را از خود نمی راند آن سیه رویانِ دریا را
با مهربانان، مهر ورزی، کار ساحل بود دریا ولی نامهربانِ ناشکیبا را
دریا! چرا این قدر خوب ای؟ فکر من هم باش باشد؛ ولی پاسخ ندادی این معما را
می ترسم از تردستیِ چشمت دلی جز من … یعنی که از خود بگذران مکرِ زلیخا را
دریا! مرا دریاب. دریا! از بلا بگذر بگذار باقی، مهربان! شورِ تماشا را
فرق تو با غیرِ تو را شمشیر هم فهمید عاشق شد و سر داد شعرِ سرخِ زیبا را
از اولش بایست می خواندیم از امواج: آخر به کام خود کشید آرامشِ ما را
دریای سبزآبی! شفق پوشیده ای. تبریک! اما ببین حالِ سیه پوشانِ تنها را

ای رستگاری! رستگاری، رستگار از تو .

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. محمدعلی رضاپور

    خرداد 6, 1398

    سلام و احترام، سه گلشن بالا در صفحه بصورت پیوسته قرار گرفته است. توجه بفرمایید که وزن هر مصراعش مستفعلن مستفعلن مستفعلن فعلن است.

  2. محمدعلی رضاپور

    خرداد 6, 1398

    یعنی مصراع اولش این است:

    شد عاشقش مهتاب و مجنونِ بیابان شد

    و مصراع دومش این است:

    خورشید افتاد و سرش را بوسه باران شد

  3. علیرضا آرین مهر

    خرداد 6, 1398

    سلام و عرض ادب
    بسیار زیبا
    موفق باشید

  4. جواد مهدی پور

    خرداد 6, 1398

    سلام جناب رضاپور عزیز

    خالق اشعار زیبا

    عالی وآسمانی سرودید

    اجرتان با مولا علی (ع)

    زنده باشید به مهر
    💐💐💐💐💐💐🌿

    • محمدعلی رضاپور

      خرداد 7, 1398

      سلام و احترام و سپاس ویژه خدمت استاد خودم
      جناب مهدی پور بزرگوار 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  5. مریم محبوب

    خرداد 7, 1398

    درود بر شما 🌷

    زیبا و دلنشین می سرایید🌷

    پاینده باشید 🌷

    🌷🌷🌷🌷🌷

  6. علی معصومی

    خرداد 7, 1398

    درود و ارادت
    آفرین
    🌺🌺👍

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا