🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سپید

(ثبت: 222469) بهمن 28, 1398 

 

شعر سپیدی به گونه ی داستان:

بیت تکراریِ ترجیع بند ” ناسپاسی ”

ماهیِ پر توقع ِ همیشه گلایه مند/
که عمری/
به آب، دشنام می داد/
تنها سه ثانیه/
با زندگی، صمیمی شد/
و با آن که در سلامت نبود/
از دور/
سلامتی را سلامی داد/
و در ثانیه ی نخست/
هنگامی که قلاب صیاد/
قلبش را به خود آورد/
نگریست حسرت بار/
به ژرفای تمام عمری که/
ژرفایش را ندیده بود/
و در ثانیه ی دوم/
دیگر/
توان نگاهی حسرت آلود هم نداشت/
و در ثانیه ی سوم/
بی آن که خود بداند/
به احترام زندگی، به احترام آب/
با تمام وجودی که دیگر نداشت/
پرید/
و در پایان/
وقتی تن لاغرش به پایین ا فتاد/
ماهیگیر ِ پر توقع ِ همیشه گلایه مند/
که به ماهی رسیده بود/
اما/
هنوز به عرفانِ اجباری ِ ماهی، راهی نداشت/
با پا ، روی ماهی زد/
و با پارویِ زبان، راند/
بیت تکراریِ ترجیع بند ” ناسپاسی ” را .//

آب/
همچنان/
صبورانه/
تحمل می کرد.//

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا