🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سکوت مرگ

(ثبت: 208897) اسفند 21, 1397 

1

جواب تو، به عشق من…، دگـر آری نخواهد شد
تو هم رفتی و کار من…، بجــز زاری نخواهد شد
پس از تو هیچ کس ما را که دلداری نخواهد شد

و دیگر لحظه هامان..، صرف دیداری نخواهد شد
بهـارت در زمستان های من جاری نخواهد شد؟
2

دلم تا عشق می ورزد…، شبیه ماهی قرمز
برای تو چه می ارزد…، شــبیه ماهی قرمز؟
به تُنگ عشق تو سرزد…، شبیه ماهی قرمز!

دلــــم از درد می لرزد، شـــبیه ماهی قرمز
که بی تنگش نفس جز مرگِ اجباری نخواهد شد
3

تو آن دریای طوفـانی، گهی جزر و گهی برمد
وجودِ پر معــمایی… ، ز شورِ عاشقی سرمد
برای قصد جان و دل…، قزلباشی به سر آمد

زبانت سرخ بود اما، سرِ سبزم نمی فهمد
به بادش دادی آن روزی که تکراری نخواهد شد
4

ز مردی یک نشانی نیست در این خانه ام دیگر
نمی آید به گـرد شمـع دل…، پروانه ام دیگر
به دست باد دادی…، خانه و کاشــانه ام دیگر

سقوط کوهِ نامردی، به روی شانه ام، دیگر
لباسی دستِ دهقان فداکاری نخواهد شد
5

در آن شام غمم دیدی به خون آغشته شد چشمان
تو را با اشک خون گفتم ، بمان آری بمان ای جان
من آن مامی که دل کندن ز تو بس سخت بودم، هان

تو موسی بودی و از نیل چشمم رَد شدی آسان
به اعجازت گرفتاران و انکاری نخواهد شد
6

دلم از هجر تو، کارش همه غم بود و نالیدن
سکوت مرگ در چشمان من در حال رقصیدن
به حیرت دیده ای ازغم بگرد خویش چرخیدن؟!

مهارت خواهد این شب، گریه را بی تو نباریدن
دلم می خواهد اما نه، نه انگاری نخواهد شد
7

تو رفتی و به هر وادی، خدا داند، پریشانم
به جرم آنکه من عاشق ترینِ خلقِ دورانم
شب و روزی به زیر لب شنو این نکته می خوانم

تو را “چشم و نظر” از من گرفت و خوب میدانم
که رفت از دستم عشقت، آهِ من، کاری، نخواهد شد

8

صدای بال تو می آید و همگام با فلبم
گرفته جام ناکامی غمی بس خام با قلبم
تو رفتی و شکستی عاقبت آن جام با قلبم

خدا حافظ پرسـتو، کوچ کن آرام با قلبم
که تک پروازیت رسـم وفاداری نخواهد شد

 

مخمس با تضمین از غزل سرکار خانم نگار حسن زاده

۱۳۹۱

 

 

 

 

 

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    اسفند 21, 1397

    درودها جناب خراسانی

    پس از مدت ها یه مخمس دلچسب خواندم که واقعا در اوج هنر و زبر دستی سروده شده بود.
    تصاویر بکر و ایماج و مراعات نظیر عالی بود
    شبیه بارانی صبحگاهی تازه ام کردید

    درود بر این قلم🌹🌹🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      اسفند 22, 1397

      سلام و درود بر نور چشمم

      خوشحالم ادبیی گرانمایه مهر تایید بر ذیل این مخمس زده اند.
      سپاس از حضور گرم تان

      در پناه خدا 🌿🌺

  2. سلام و عرض ادب
    استاد گرامی
    قلم تان در اوج
    عیدتان مبارک
    التماس دعا

    • طارق خراسانی

      اسفند 22, 1397

      سلام و درود بی حد بر جناب شرافت مولا

      بنده هم پیشایش عید سعید نو روز را تبریک عرض می کنم

      سپاس از حضور پر مهرتان

      در پناه خدا 🌿🙏🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا