🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاخص فرهنگ ..

(ثبت: 1769) خرداد 29, 1395 

بسمه تعالی

هیچ کس در زندگـی آزاد چون پروانه نیست

زندگی در سایه سار عشق یک افسانه نیست

شاخص فرهنگ را با مُـد  به یغما  می برند

مهربانی سهل باشد سایه ی کاشانه نیست

 

مسجدی سازنند  از آیینه در بالای شهــــر

ارزش مسجد در آنجا کمتر ازمیخانه نیست

 

بس که گیسوهای خود را می دهی بر باد غم

پس نیازی بر حریر روســـری و شانه نیست

 

آرزویم  زیر ابروهای تو جــــــا مانده است

هر که با چشمان تو بیگانه شد فرزانه نیست

 

مثل سیمرغی که در اندیشه جولان می کند

من نمی آیم فرود  آنجا که دام و دانه نیست

 

جرعه جرعه آب زمـزم را تعارف می کنند

در وهابیّت  سخن از حکمت  پیمانه نیست !

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):