🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاعر خورد ز جیبش خدمت کند به عالم

(ثبت: 220197) بهمن 2, 1398 

 

جایِ بسی تأسّف هر چند شادمانی
آوازه شاعرانی ، امروز گشته فانی

در بین هر هنرها نقاش یا که رسّام
یا هر هنر که داری مظلوم بین آنی

دی را قیاس یادی از شاعران دیرین
در بین ناز و نعمت هر یک به نغمه خوانی

شاعر خورد ز جیبش خدمت کند به عالم
با سوز دل هدایت خلقی به آشیانی

جاوید نام شاعر هر جای ملک دنیا
هر یک کلام اویی چون گوهری عیانی

یادی کنی ز شاعر هر یک چو اولیایی
خدمت کند به خلقی بی مزد در جهانی

نا اهل خلق هایی نو کیسه ای کنی فرض
والی غمین نگاهی ، کاری نه ، گر توانی

ولی اله بایبوردی

14 / 08 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. مينا امينی

    بهمن 2, 1398

    مرحبا آقای بایبوردی

    ممنونم از اشتراک گذاری

    قلمتان همواره سبز و نویسا💐

    • سلام

      سرکار خانم امینی

      سپاس از حضورتان

      شادکام باشید

      🌈🌈🌸🌸🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا