🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شافع جزا

(ثبت: 6666) شهریور 25, 1397 

« شافع جزا »

پيشينيان  بُدَن6 ،كه بُدن هم  صداي  ما           

گشتن  شهيد   راه  خدا  ، از  براي   ما

بودند  عده اي كه  به  وجه  رضاي  ما         

  راهي   نـموده اند  ،  به   راه   بقاي  ما

گشتن  شهيد  راه  خدا  ،   كربلاي  ما          

 در  انتظار  همت  و  مهر  و  وفاي   ما

جان  داده اند  به راه  خدا ، از براي  ما          

  زآنها  قويتـر  است ، يقين   ادعاي   ما

در  كربلا  اگر  برسد  اين   صداي   ما         

  باد  بهشت   مي وزد   از  كربلاي    ما

قبر  شهيد   كربلا  ،  بسته  شد  زِ    ما           

 آنجا   بُوَد   مقام  صفا   با  دعاي    ما

آن  مرقد و حريم حسين(ع) از براي  ما         

  چون  كعبه ي حقس ،به دل آشناي  ما

آنجا   حريم كعبه   بُوَد، از  خداي   ما            

شافع  بُوَد  حسين(ع) به روز  جزاي  ما

آن  كربلا   به  مثل  طبيبس  براي    ما         

  آن  رهنما  بُوَد   به  دوا   و   شفاي   ما

بوي   عنبرش7 ، بِـوَزد  اندر  مشام   ما         

  بوي   بهشت  را   بـرساند   براي     ما

عطري   زِ  كربلا ، برسد  بر مشام   ما          

  شايد   مزار  ما   بُوَد  آن   كربلاي   ما

هفتاد ويك  نفر شهدا  با حسين(ع)  ما          

  گشتن  شهيد  دين،به رضاي خداي ما

آنها  شهيد  راه  خداينـد  به   جاي   ما           

 واقف  بُدن  زِ حرف به  حق  آشناي ما

صوت خدايي  است به دنيا ، صداي  ما         

 شاهان  عالمنـد ، به  عقبي  گداي    ما

اي پيروان كوي حسين(ع) از قفاي ما          

پايت  بِـنه2 به جاي همين خط  پاي  ما

رهبر بشد به ما وبه همين  ره رضاي ما         

 تا  لطف  حق،به ما  برسد  از  خداي ما

لطف سخن بـبين زِ حسن در صداي ما         

 ثابت  كند  صداي   به حق ، آشناي  ما

٭٭٭

  6- مخفف بودن   7- گياهي  خوشبو

  1- پشت سر  2- قرار بده 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):