🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شبنم عشق

(ثبت: 13663) بهمن 15, 1397 
شبنم عشق

اهل ایرانم
افتخاری دارم که دراین خاک پر از عشق خدا
متولد شده ام
مادری دارم به خوشبوئیِ گلهای بهار
پدری سبز تر از برگ درخت
باغچه ی خانه ی ما
گرچه کوچک
ولی غرق گل است
پر گلهای امید
خالی از کینه و نیرنگ و دروغ
خانه مان سنگی نیست آهن نیست
بلکه از خشت محبت گِل عشق ساخته اند
من نمیدانم که چرا
دست آن کارگر زحمت کش خالیست
و فقط پر شده از پینه و زخم
من نمیدانم که چرا
گل را میچینند ولی
بذربی مهری را میکارند
کاش خارهای بیابان
دست ازین خشکی و بی رنگی بردارند
و کمی سبز و یکرنگ شوند
با طراوت پر ز نشاط
این چنین نام بیابان میشد دشت
چه خوب است همه ی انسانها
مهربان باشند
ودگر ظلم ازینجا پرمیزد
آنقدرمیشد دور
که دگر محو شود از هستی
جای خود را بدهد بر شاخ گلی
و جهان پرشود از شبنم عشق

 

 

 

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    بهمن 16, 1397

    درودها خانم ناظر

    ریتم شعر عالی بود و نا خود آگاه به سمت ریتم شعر های سهراب سپهری کشیده میشدی و این شباهت بد نیست و حسن است.
    امید که هماره نویسان و تندرست باشید@};-@};-@};-@};-@};-

    • فائزه ناظر

      بهمن 16, 1397

      سپاس جناب نژادیان

      بله قصد داشتم ذکر کنم برگرفته از شعر صدای پای آب سهراب
      ولی گفتم شُعرای محترم سطح اطلاعاتشون اینقد بالا هست که متوجه این موضوع بشوند و ذکر این موضوع چندان جالب نیومددرنظرم
      و ازطرفی برگرفتن شعر از اشعار دیگر شعرا نه فقط بدون اشکال بلکه خیلی هم خوبه و این رو نشون میده که یک شاعر سراسر با شعر مانوس هستش

      در کل از حضور شما و حُسن توجهتون سپاسگزارم بزرگوار
      @};-@};-

  2. علی احمدی

    بهمن 19, 1397

    بسیار زیباست مهربانو ناظر گران ارج

    بنده اعتماد به نفس و شهامت حضرتعالی را ستایش می کنم باید همگان بدانند که تکیه کردن بر چهار تا اسم و رسم بدترین اشتباه بشر است آنان که خوب بودند خب بودند میتوانند الگو باشند اما به جای بت ساختن از سهراب و فلان و بهمان بهتر است چون شما خودمان را نیز محک بزنیم دست مریزاد باز هم میتوانید روی این شعر کار کنید انتشار مجدد کنید لکن به دلیل مذکور می پسندم و احسنت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا