🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شب قدر

(ثبت: 210273) خرداد 7, 1398 

شب قدري خداي ما ،كه از خود كرد ايجادش

زِ فيض و رحمتش بر ما ،خدا بنهاد بنيادش

فغان ازفكرمحرومي،كه آن شب رو به طاعت نيست

ثواب روز عقبي را ، خودش مي داد بر بادش

خوش آن فردي،شب قدري كه طاعت ميكند تاصبح

در عقبي خوش است ، آن زِ فكر عقل آگاهش

مسلمانان شب قدري ، شما ياد خدا باشيـد

اگر بر ياد آن باشيد ،شما را كي رَوَد يادش

خدا نيكو نظر باشد ، نظر دارد به زاهد ها

زِ فيض پُر فتوح خود ، دهد بر جمله زُهادش

مسلمانان شب قدر است ،مبادا خوابتان بردن

جفا بر خود روا دارد،هرآنكس مي برد خوابش

دلا ياد خدا مي باش ، اگر نام نكو خواهي

كه هر نام نكو ثبت است ،به دفتر نزد الله اش

خليل الله اعظم5 ، آنكه نام جاودان دارد

در آن هنگامه ي آتش ،خدا را بود بر يادش

شب قدر ثوابش را در آن هر فردي كه دريابد

به روز رستخيز6 آن را به زودي آين7 امدادش

حسن وصف شب قدرس،تو مي گفتي نكته گو

ثوابش دست آن باشد ،كه شب را كرد بنيادش

5- حضرت ابراهيم (ع) 6- قيامت 7- آيند

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. زانا کوردستانی

    خرداد 8, 1398

    درود بیکران

    استاد

    احسنت بر شما

    👏 👏 👏
    👏 👏
    👏
    👏 👏 👏
    👏
    👏 👏
    👏 👏 👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا